CLICK HERE FOR FREE BLOGGER TEMPLATES, LINK BUTTONS AND MORE! »

Wednesday, March 18, 2009

Ohhhhh Keretaku....

"Hari ni jangan lupa...ada kenduri masuk rumah baru (rumah Maz)....kita p ramai-ramai...kata Kak Ija.

Yups...btoi..hari ni (18/3) ada kenduri...so b'fast tak yah mkn heavy...nanti lunch dah heavy.
Aku beli kuih ngan milo ais. So settlekan byk keja pagi ni coz aku nak cuti on 19/3 (tak dak sapa nak jaga anak) coz mak n ayah aku nak p mkn kenduri (3 kenduri). Cuti sekolah ni byk le majlis perkahwinan.
Tepat 1.00 tghari. Aku ngan kwn2 pun turun dr ofis nak p mkn kenduri la ni. Sampai ja kat parking lot....boss aku dah 2 hari tak dak kat ofis...outstation kat kl. Aku pun apa lg...parking la kereta comei aku kat tempat dia.

Alangkah tergezut badaknya aku bila tgk cermin blakang keta aku dah pecah. Huwahhhhhhh!!!!!! Tak dpt digambarkan dgn kata2. Mangkuk mana yg dah langgaq keta aku...that was my first thought. Mcm2 andaian la yg kwn2 aku buat. May be pekerja mesin rumput so batu terpelanting kena cermin keta aku, may be ada org mmg nak pecahkan cermin keta aku...may be terlampau panas cuaca sekrg. Ntah la aku pun tak pasti apa sebenarnya yg berlaku. Hanya Tuhan saja yg tau.

Aku pun terus tak dak mood nak p mkn kenduri. Frust menonggeng tgk keadaan keta aku. So aku just kirim salam ja utk member aku tu. Sorry Maz, I tak leh p mkn kenduri umah u. Lain kali I p tgk curtain baru u tu.
Aku pun call hubby. Dia soh bwk balik keta tu slow2. Terus aku naik ofis....kemas apa yg patut dlm bilik aku tu....then terus balik umah. Sedih giler....
Now keta aku kat bengkel.

0 comments:

Post a Comment