CLICK HERE FOR FREE BLOGGER TEMPLATES, LINK BUTTONS AND MORE! »

Sunday, March 29, 2009

HAPPY BIRTHDAY AMI...!!!!

Hari ni...30 Mac 2009...genap umo anakku yg sulung 10 thn. Dah 10 thn pun...cepatnya masa berlalu. Anak sulung pun dah 10 thn..mak pun dah makin tua la...hehehehe.

Kisah anakku yg sulung ni...Mohd Hizami...dilahirkan pada pkul 7.45 pg di Pusat Pakar Utara (sekarang dah jd KMC) dengan berat cuma 2.2kg. Dilahirkan tak cukup bulan 7 bulan ja. Aku pun tak pasti kenapa dia dilahirkan awal. Tetiba ja aku dah sakit nak bersalin. Tergezut gak first time pegang baby sekecil tu. Rambut pun masih melekat2 kat kulit kepala.

Waktu kecil...seorg anak yg tak byk kerenah, cuma slalu berjaga mlm. Siang hari sikit punya tdo...buat la mcm mana pun..letak bom pun...tak jaga punya...mlm time aku nak tdo ja..tepat pkul 12.00 mlm...secara automatic...mata dia pun dah start buka. Dia tak merengek....tp dia nak kita tunggu dia. Fuhhhh....pening kepala aku dibuatnya. Aku stay ngan parents aku masa tu memandangkan hubby diwaktu tu masih bekerja di KB. So start pukul 12.00 mlm - 5.00 pagi...aku akan jaga dia....pkul 5.00 am aku kejutkan mak aku lak... tgkkan dia sbb aku nak tdo 1 jam b4 bgn nak p keja. Semakin dia membesar...tabiat berjaga mlm tu makin hilang. Tapi yg best berat bdn aku turun ke asal...43kg (waktu tu le thn 1999). Sekrg ni usah ditanya....dah 57kg pun. Montel gak tu

Sekarang dia dah besar...aku rs mcm baru semlm ja aku melalui proses menjaga dia. Sekarang ni dia dah jadi abg utk 2 org adik. Kat sekolah....prestasi pelajaran dia sederhana ja. Slalu exam dpt no. 10 - 12. Budak2 le katakan susah gak bila time nak suruh buat latihan. Setiap mlm dia dimestikan membuat latihan selama 1 jam. Tak kira la subject apa pun. Itu pun mcm2 bunyi yg aku dgr...tp aku diamkan ja...dia suka atau tidak ....dia mesti buat latihan. Semuanya utk kebaikan dia jugak. Aku tak ada harta utk diberikan pdnya melainkan pelajarannya, usahanya utk mencapai kejayaan.

To. AMI :- HAPPY BIRTHDAY TO YOU. MAMA, ABAH N ADIK2 ....SGT SYGKAN AMI. SEMOGA PANJANG UMUR & SENTIASA DIDLM LINDUNGAN YG MAHA ESA. BELAJAR RAJIN2

0 comments:

Post a Comment