CLICK HERE FOR FREE BLOGGER TEMPLATES, LINK BUTTONS AND MORE! »

Sunday, August 9, 2009

CeRiTa HaRi InI

Mr. Hus outstation lagik...seminggu you...rindunya aku...sunyinya aku...
Setiap kali dia outstation..aku tak nyenyak tido..risau keselamatan kami berempat

Bukan takut kat hantu...tapi takut kat manusia..pencuri...!!!

Tinggalla kami berempat kat umah

Nasib baik la mak n ayah aku temankan kami setiap mlm


Pagi tadi remind kakak n abang pakai mask ke sekolah/tadika
Cikgu dah buat pengumuman disekolah supaya semua pelajar pakai mask

Lepas hantar kakak ke tadika, baru ja nak masuk lorong umah mak aku

Tetiba ada sebiji moto dipandu dgn laju...kawan ayah aku gak la tu (pak cik Man)

Kawasan perumahan ayah aku tu...kebanyakannya golongan tua (maklumla taman lama la katakan, anak-anak masing2 semua dah kawin (termasuk aku la tu)

Rasanya pak cik Man tergezut bila dia nampak keta cumel aku...
bukannya aku bawak laju pun...trus dia brek mengejut n kedeboom dia terjatuh (bunyi cam tu ka)...kuat la gak... Kebetulan ayah aku tgh basuh keta kat depan umah Kelam kabut ayah aku angkat pak cik Man...nasib baik tak cedera..tak ada luka cuma moto ja (lampu pecah)...alhamdullilah..yang penting pak cik Man Ok..

On the way ke tempat keja, birasku hantar sms, dia dah selamat melahirkan baby girl tengah malam semlm, 2.80kg...operate..pasal baby dah lemas..lagipun dah seminggu overdue...apapun tahniah to Mak Su Iffah n Pak Su O...bertambah lagik la anak sedara Mr. Hus.


Sampai ofis, trus baca email....ishhh biar betul...aku kena g kursus kat Langkawi Lagoon Resort, Pulau Langkawi pada 18 - 20 Ogos 2009...
Kursus Transformasi Ke Arah Pemantapan Kerjaya...cam best ja kursus ni
Tapi..ntah kenapa aku rasa cam malas nak g...nak kemana mana pun risau pasal h1n1

Browse internet...tgk hotel tu....5 star hotel...memang nampak cantik.
Tanya kengkawan yang lain...banyak yang cakap tak nak g

Tapi ntah la...tengok la dulu cam mana, kalo Mr. Hus tak g outstation, boleh aku pegi
Tapi
kalo dua-dua outstation...kesian anak-anak....

12 comments:

♥cybermummy♥ said...

alah cian nya hubby gi outstation . tapi selamat ada parents yg boleh temankan . Tapi tak pe sekejap je , pejam celik pejam celik tau2 hubby dah balik :D

yatie chomeyl said...

resort tu mmg nmpk cantik la akak. klu dulu rs excited je nk g langkawi sbb leh shopping kan tp time2 penyakit berjangkit camni, nk shopping pun xde mood erk

MAMASYAZA said...

to yatie...memang kalo dulu xcited nak g langkawi..tapi sekrg ni ntah..memang tak dak mood nak g kursus atau nak g mana2pun..bimbang semacam ja

MAMASYAZA said...

to cybermummy...memang le lagi ditunggu rasa lambat lagi dia nak balik..so buat2 bizi..tak la terasa sgt

LiNda said...

Laa.. kesiannya pakcik Man . terkejutlah tuh . Nasib baik takde apa .. hehe

Betul tuh su.., bila jadi macam nie . nak kemana2 pun takde mood . Harituh masa saya pergi Tesco pun rasa nak cepat-cepat balik . Padahal..seblm tuh duk lelama pun takper ..

zieha said...

mmg bosan kan klau hubby gie outstation..fening2 dgn masalah negara skrg..huhuhu..tapi rasanya elok u pegi langkawi tu ,leh tenangkan minda yang berserabut seketika..dan jangan lupa pakai mask k..

♥♥syahadah♥♥ said...

mama syaza..agaknya mcm nikan org berkerja...saling terpikir hal anak2 badan kat tmpt kerja..tkpe..semua penat lelahmu akan terbalas juga..pasal kes curikni...org kata la..lg bagus antu dr manusia..klu antu..baca ayat paper larikan..klu manusia ni merana hidup..tk mati cedera...manusia skrg..lg dasyat dr setan

MAMASYAZA said...

to akak linda...mmg sekrg ni nak kemana pun was2...org bersin sikit pun kita dah kelam kabut..risau giler daku

MAMASYAZA said...

to hada...mmg pencuri sekrg lebih dasat dari setan..bukan ape..kalo dia masuk umah amik brg takpe..takut dia apa2kan kita n anak2 je..tu yg risau sgt...

kakyong said...

kalo dlm keadaan 'darurat' skrg ni.. H1N1, jerebu bagai.. x pergi lah kot.. sian plak kat anak2...

hahahaaaaa... tolong jwb utk su.. memandai jer.. ;)

UnGu VioLet said...

takecare yer kak.. moga selamat InSya Allah, akak dan anak2 semua..

MAMASYAZA said...

to kak yong n semua...alhamdullillah..kursus tu ditangguhkan ke bulan Oktober...fuhhh lega rasanya

Post a Comment