CLICK HERE FOR FREE BLOGGER TEMPLATES, LINK BUTTONS AND MORE! »

Saturday, August 8, 2009

HAPPY BIRTHDAY ANGAH ANAS

6 Ogos 2009, birthday adik kesayangan aku, Angah Anas yang ke 27 tahun. Dah semakin meningkat umo adik aku tu dan semakin membesarla badan dia...hehehe...Tulah satu-satunya adik yang aku ada...memandangkan kami cuma 2 beradik ja. Adik aku dilahirkan pada tahun 1982..masa tu aku dalam darjah 2. Puas jugak mak aku berubat kesana kemari nak pregnant kat adik aku tu. Mak aku ni jenis yang susah 'lekat'. Sronok sgt rasanya bila ada adik...maklumla dekat 7 tahun lebih aku keseorangan....kawan-kawan yg lain sume ada adik...aku sorang ja tak dak adik lagi...bosan betul. Bila dah ada adik..aku la yang paling bangga gila...best wooo ada adik.


Aku nak flash back ckit pasal adik kesayangan aku ni...bila Angah Anas makin membesar dia aktif dalam sukan taekwando..pemegang tali pinggang hitam. Lepas SPM dia terus sambung blaja kat Cosmopoint dalam bidang Computer Science. Dia memang minat giler pasal komputer ni...terror gak la dalam segala hal berkaitan komputer tapi memandangkan sekrg ni susah nak dapat kerja, kebetulan keluar iklan kat suratkabar jawatan Pegawai Imigresen so ayah aku soh le dia pohon jawatan tu. Dengan berat hatinya Angah ikut kehendak ayah aku....(dlm diam merungut gak la...dia tak suka keja yg pakai uniform). Tapi ayah aku nasihatkan dia...zaman sekrg kita tak boleh nak memilih keja....nak ada keja ka nak dok umah goyang kaki????...jawab jgn tak jawab.

Memang rezeki Angah, dia dipanggil interview utk jawatan tu...dengan berat hati dia g gak interview tapi...ikutkan hati maleh sangat nak p tapi dah ayah paksa..kena ikut gak la. Biasalakan bila seseorang tu tak berkehendak dgn sesuatu, macam-macam boleh terjadi. Panel interview tanya...apakah warna uniform utk pegawai imigresen?? Dengan selambernya mamat Angah ni jawab..kaler biru...hehehe...sedangkan dia memang tau sebenarnya kaler putih...tapi saja...(dlm fikiran - "biar aku tak dpt jawatan tu...aku tak suka keja cam tu"). Jangan lupa... rezeki, ajal maut ditangan Tuhan...Angah berjaya dlm temuduga tu....hahaha..padan muka ko Angah.

Akhirnya setelah diberi tazqirah oleh ayah aku...Angah terima gak la jawatan tu n kena g kursus kat N9 tak salah aku sebulan kot. Masa kursus kat N9 tu la Angah berkenalan ngan Angah Nora (wife dia). Citttt.. sebelum tu bukan main mogok tak nak terima jawatan...dah g kursus sempat bercintun lagi...pooooorahhhhh!!!. Lepas kursus, trus Angah keja di KLIA sampai sekarang.

25 Mei 2008...Angah melangsungkan perkahwinan ngan Angah Nora.
7 Mei 2009...diaorg berdua dapat baby comel, Muhammad Aqif.

TO ANGAH ANAS
Happy 27th Birthday.
Semoga panjang umo, dimurahkan rezeki,
berbahagia selalu bersama keluarga tercinta.

10 comments:

LiNda said...

eiii ngelatnya..
jawab salah pun boleh dapat kerja .
hehe

Wah.. 2 beradik jek ke ?. Takper..yang penting saling sayang menyayangi .. Happy Birthday Angah !

♥cybermummy♥ said...

Happy birthday jugak to Angah Anas !!

MAMASYAZA said...

to akak linda...tu la daku pun heran cam mana jwb salah pun boleh dpt keja...tu la rezeki namanyakan...daku memang 2 beradik...time raya tak le meriah mana..jika dibandingkan dgn keluarga Mr. Hus yang sesungguhnya ramai

Yan said...

samela yan pn dua beradik gak kak... smpaila tahun lepas.. barula kami jadik 3 beradik.. hehehe

tp still rase cam kami 2 beradik.. susah payah 2 beradik.. dan adik juge sorang yg sangat pemurah dan caring..

MAMASYAZA said...

to yan...kalo 2 beradik pompuan lagi la best...boleh kongsi mcm2 citer...daku ada adik lelaki..tak leh le nak kongsi kisah owang pompuan

UnGu VioLet said...

happy birthday!!!

nza said...

emm, kalu dh rezeki murah gitulh....

pn-iena said...

Wah wah...happy belanted birthday...alahai cute lah bby tu..kalau dah namanya jodoh mmg lah jodoh,,eheheh tahniah

kakyong said...

berdua beradik jer yer...

meh nle join contest kakyong...
http://kakyong72.blogspot.com/2009/08/contest-jom-main-air-bersama.html

MAMASYAZA said...

to kak yong...memang nak join contest tu...tapi tgh dok cari gambar yang sesuai....jgn risau..insyaallah daku join nanti

Post a Comment