CLICK HERE FOR FREE BLOGGER TEMPLATES, LINK BUTTONS AND MORE! »

Friday, July 30, 2010

Buleh Sakit Lagikkkk

Stori ari Khamis ok...

Idung sikecik dihinggap sebijik cam jerawat, nak kata jerawat pun tidak, nak kata bisul, rasanya bisul bukan camtu, kecik aje tapi ada cam nanah didalamnya, betul-betul kat batang idung.  Akak dah bawak g klinik, kata Dr. masalah kulit biasa je, dapat cream sapu.  Petang semlm akak balik keja, akak tengok bijik tu dah merah macam nak pecah, idung adik pun dah sedikit bengkak.

Semalam, tengah akak sibuk2 mengemas dapo, dengar sikecik meraung, mesti Ami or siratu dah menyakat dia.  Rupanya sikecik yang kaco siratu buat keja skolah.  Geram asik kena kaco/buli ngan adik, siratu dah tolak sikecik ni, tersembam kat lantai, berbekas le corak tikar buluh tu kat dahi sikecik, maka sudah pecahlah itu bijik, keluar darah. 
Sebelum sempat akak g keja pagi tadi, sikecik dah bangun, nangis-nangis nak ikut akak g keja, time tu baru akak perasan, idung n mata sikecik bengkak.  Sikecik tak bagi akak g keja, asik nak berdokong, dah le akak ni masih lenguh-lenguh badan gara sesema, tp alhamdullillah dah makin kurang sesema akak.   Dah dekat pukul 9, masih kat umah berdokong sikecik tu, kejap ajak teman makan nasi lemak, kejap ajak teman main basikal kat luar, takkan nak masuk ofis lambat, nak buat cam ofis seniri kotkan, malu le gaks, maka akak call member ofis, bagitau, akak mintak cuti ari ni Tak sampai hati bila tengok mata n idung sikecik yang bengkak semacam tu.  Nak bawak g kliniklah kejap lagi
 

6 comments:

nza said...

kesiannya..knapa bengkak cam gitu skali..dh xrupa adik lg....pulak tu kena lak upah dgn kakak...aduhai..kesian 3X

LiNda said...

alahaiii... kesiannya adik .

kena kat batang hidung . Tapi cute jek dia senyumm.. hehe

Bekas kat dahi tuh sapu minyak gamat ok ..

Dinas Aldi said...

tu dia, bergaris2 kat dahi! hidung plak macam kena cium nyamuk besaq. tu la kuat menyakat kakak, kan dah kena balik. kesian tengok muka dia bengkak macam tu tapi maintain senyum lagi tu!

Ena said...

a'a la kak.. bengkanya mata tu.. sampai sepet jadinya.. kesianya..
mungkin akak dah pergi klinik time nie.. mcm mana si adik tu?

ieda said...

hahhaha kak adik tuuu samer lah mcm anak saya zahrien kakkkkk .. suker ngaco kakak2 dier ... huhuhu

ciann lakkk sampai berkesan mcm tuhh .. mcm2 hal budak2 nieh kan .. janji x teruk :)

kakyong said...

ya ALlah... kesiannya.. dah le hidung ala2 jd camtu.. dahi plak bercalar...
aduuhhh, sabor jer lah ibunya...

kat rumah ni pun si fikri dah selalu ganas2 dgn adik2nya... kdg2 riso tgk perangai camni..

Post a Comment