CLICK HERE FOR FREE BLOGGER TEMPLATES, LINK BUTTONS AND MORE! »

Wednesday, September 16, 2009

MeH KaWaN2...JoM PaSaNg LaMpU LiP LaP

Selalunya baru 2,3 hari berpuasa....sang suami dah xcited gila nak decorate lampu lip lap kat umah.... bermacam- macam jenis lampu lip lap yang akan dibelinya....sampai jiran tetangga dah tau sangat umah sapa paling byk lampu lip lap...ermmm umah aku la tu.


Tapi puasa tahun ni, daku tengok sang suami...buat tak kisah aje...buat derkkk aje bila tengok jiran lain dah start pasang lampu lip lap.  Aku pun tanya la apsal tahun ni...tak xcited langsung nak decorate lampu lip lap...pasal aku lak yang terlebih xcited.  
Jawapannya "abang dah cari merata tempat kat mana abang dah simpan lampu lip lap yang lama tu, kat loteng, kat stor, kat atas almari, kat bilik Ami..semua tempat dah dicari tapi tak jumpa pun...trus abang hilang mood nak pasang lampu tu"
Ceh...aku ingatkan apa la tadi..rupa-rupanya dok bersedih lampu lip lap lama dah hilang...tak hilang rasanya...tersalah letak kot..kot aje la.  Aku pun ada gak mencari sebelum ni tapi ternyata memang tak jumpa
Aku..."ler..kan masih ada satu kotak lagi lampu lip lap yang blom digunakan...guna la yang tu dulu"
Puas jugak abang n kakak pujuk si abah soh pasang lampu lip lap.  
Abang...."abah, dah la abah tak bagi kami main mercun n bunga api takkanla lampu lip lap pun takmo pasang"
Akhirnya si abah pun termakan pujuk rayu anak-anak... yes...yes..!!!!  

Nilah hasilnya...tapi tak sewarna warni raya tahun lepas....kalo idak, jauh sebatu pun dah nampak umah aku dengan penuh colourfulnya...hehehe



Adik n kakak cukup bersemangat nak pasang lampu lip lap.

7 comments:

De' Sal said...

Wahhh..... meriah betul dengan lampu lip lap segala,selamat Hari Raya dari kak sal sekeluarga maaf zahir batin.

Mrs Azuhaizat said...

sungguh meriah rumah kak su, terasa benar suasana raya.. :)

♥cybermummy♥ said...

wahh !!! sama lah ngan kita . Saya pun baru je pasang lampu "kelap -Kelip" ( s'pore style ) . Itu pun anak2 yg mintak pasang .
Mamasyaza , saya mengambil kesempatan ini untuk mengucapkan Selamat Hari Raya . Maaf Zahir Batin.

kakyong said...

rumah kami pun en ayah baru On semalam lampu liplap.. baru jumpa lah tu.. ingatkan kalo ade budget bleh lah beli yg berjurai2 tu.. mcm su punya tu.. nampak lah meriah sikit.. tp guna ajer lah apa yg ade..

nza said...

wah, meriah sungguh...br best nk rayakn!!!! rmai lak pmbantu tu.

selamat hari raya n slmat last sahur...

MAMADANISH78 said...

amboi.....meriahnya umah Mamasyaza ngn lampu sakan...mamaD suka tgk lampu lap lip ni...
Semoga bergembira ye..Selamat hari raya maaf zahir batin dari family mamaD..
TQ coz wish kat danish...:)

Hanz said...

Meriahnya! :>

Post a Comment